Pelgrim

29 april 2018 - Torres del Río, Spanje

Na een aantal dagen geen of slechte wifi te hebben gehad hoop ik dat het vandaag goed gaat. Vandaag loop ik al negen dagen. Het is nog steeds afzien en genieten tegelijkertijd. Er is nu een ritme ontstaan. Het pelgrims ritme. Zes uur opstaan. Zeven uur op pad en dan lopen tot ongeveer twee uur. Op zoek naar de herberg en installeren. Douchen en het dagelijkse wasje wassen. Dan rust en schrijven. Om zeven uur gezamenlijke maaltijd die altijd erg gezellig is. Dan naar bed want om tien uur gaan de lichten uit. Aan dit ritme moest ik wel erg wennen. Het vroege opstaan en pas zo laat eten. Om vijf uur rammel ik van de honger en moet dan nog twee uur wachten. Als ik smorgens start met lopen schemert het nog. In het begin liep ik nog regelmatig met anderen maar ik vind het nu fijn om alleen te lopen. Het is echt heel bijzonder om bij het ochtendgloren alleen in de natuur te zijn. Toch ben ik eigenlijk nooit echt alleen. Er lopen vele pelgrims met mij. De contacten zijn vaak heel fijn maar ook belangrijk. Het samenzijn savonds, de rust en mooie gesprekken zijn een heel belangrijk onderdeel van de Camino. Ook het contact met het thuisfront blijft heel belangrijk. De natuur veranderd steeds maar blijft overweldigend. Het landschap is nu glooiend met heel veel bloemen. Ook wijngaarden en olijfgaarden. Het is heldergroen omgeven door de bergen. Het is heerlijk om de hele dag buiten te zijn in deze prachtige natuur. Mijn lijf doet het goed. Om me heen zie ik veel blaren en blessures, maar ik heb wel zware vermoeide benen en mijn schouders doen pijn van de zware rugzak maar verder gaat het met mij verbazend goed. Het weer speelt hierin ook een belangrijke factor. Het was tot vandaag prachtig wandelweer, vandaag is het erg koud en regent het.
Een paar dagen geleden was ik in Pamplona. Een prachtige hele oude stad. Dat was een welkome afwisseling maar ik was blij weer terug te gaan naar de natuur. Morgen gaat het naar Logroño. Daar blijf ik dan een nacht. En dan weer verder. ..... Tot gauw weer (als er weer wifi is) veel liefs van mij.

1. Dietmar Schnöckel:
    29 april 2018
    Hallo Corine, dein Reiseberichtgefällt mir sehr gut. Er spiegelt wunderbar das bisher erlebte und gesehene in Wort und Bild wieder. Weiterhin viel Kraft und Enthusiasmus auf deinen weiteren Weg. Liebe Grüsse, Dietmar
  2. Thera:
    30 april 2018
    Lieve Corine, wat een mooi verslag! Heel fijn ook dat je dit deelt. Het geeft een mooie weergave waar je zit, vooral innerlijk. Het genieten van de natuur, zo heel vroeg s morgens is natuurlijk een geweldig ervaring. Veel verrijkende ervaringen wens ik je. En ook nog bedankt voor de mooie roos en lieve woorden, die via Karin naar me toe kwam. Knuffel. Thera
  3. Karin:
    1 mei 2018
    Dag lieve Corine, wat ben je heerlijk onderweg! Met alles wat er is, ga jij je eigen weg, te midden van de anderen! Wow, fijn hoor! Liefsssss van Karin
  4. Ed Aussems:
    1 mei 2018
    Wat bijzonder kleurrijk geschreven Corine.
    Wat een mooie impressie van je Camino.
    Jou schrijvers talent ontplooid zich.
    Wat die mooie tocht je allemaal brengt zijn ervaringen die je lang met je mee zult dragen. Geniet van je tocht, stap voor stap.