O'sebreiro

24 mei 2018 - Vega de Valcarce, Spanje

Vandaag ben ik begonnen de Sebreiro te beklimmen. Een flinke klim, een hele flinke klim. Ik ben nog niet helemaal boven omdat daar de herbergen helemaal vol zijn. Het wordt al druk op de Camino. We zijn twee dorpjes eerder gestopt en zijn nu in een fantastische herberg. Het moest dus weer gewoon zo zijn. De gastgevers zijn jonge Italianen en koken vegetarisch. EN lekker. Dat wordt weer een heerlijke avond.
Sinds een paar dagen heb ik een wandelmaatje. Na wekenlang alleen te hebben gelopen is dit heel fijn. Hij heet Hans, Australiër en 75 jaar. Met een ongelooflijke conditie. We hebben fijne gesprekken en ook samen met de andere pelgrims is het vaak heel gezellig.
Morgen is de afdaling. Die zal zwaarder zijn dan de stijging. Dan zijn we ook in Galicië, de laatste provincie. Het einde nadert. Nog een week en dan komt Santiago in zicht.
Het is nog steeds elke dag genieten. Elke ochtend bind ik met vreugde mijn rugzak om om weer te gaan lopen en te genieten van de prachtige natuur, oude dorpjes en alle bijzondere ontmoetingen en ervaringen.
De Camino lopen is niet alleen wandelen maar juist vooral ondergedompeld worden in de hele sfeer hier. Gelukkig heb ik nog tijd over om na Santiago nog door te kunnen lopen naar Finisterre. Dat wordt dan de echte afsluiting. Maar zover is het gelukkig nog niet. Vanavond lekker eten en morgen gaan we gewoon weer op pad.

1. Thera:
    Lieve Corine,
    Wat is het daar mooi en je passeert zo n mooie oude dorpjes. Het is fijn om de foto's te zien en te lezen hoe je steeds verder vordert en wat er in je om gaat.
    Leuk hoor, zo'n krasse wandelmaat.
    Luckey you met dit avontuur! Geweldige Corine, geniet en heb t goed, kanjer.
    Knuffel
  2. Corine Langohr:
    24 mei 2018
    Dank je heel hartelijk voorval je fijne reacties. Ik ben altijd heel erg blij om je lieve berichtjes te lezen. Ze doen me erg goed. Tot over een paar weekjes lieve Thera.
  3. Karin:
    24 mei 2018
    Dag lieve Corine wat fijn weer van je te horen en dat je de tegenslag overwonnen hebt, ik lees niets meer over je blaar of griep, wat fijn! Ook met een maatje voor de nodige gesprekken, klinkt goed hoor, hou de moed erin!! Liefs van Karin
  4. Dietmar Schnöckel:
    24 mei 2018
    Hallo Corine. Schön wieder von dir zu hören und wieder fantastische Bilder zu sehen. Freut mich das du einem interessanten Begleiter begegnet bist. Aber ich denke er ist nur einer von vielen denen du auf deinem Weg begegnet bist. Ja jetzt kommt langsam das Ende deines Pilgerwegs.Das Ende kommt, aber die Erinnerungen werden bleiben. Liebe Grüsse, Dietmar
  5. Ger Faas:
    25 mei 2018
    Corine, wat een heerlijk verhaal, wat jij beleefd. Je hebt een interessant maatje gekregen om de laatste weken mee te lopen. Hou de moed er in en in gedachten loop ik met je mee. Groetjes en tot dans, Ger. Buon Camino.