Bedwantsen.

25 mei 2018 - Pedrafita do Cebreiro, Spanje

Een paar dagen geleden had ik voor de tweede keer bedwantsen in de deken op mijn bed. De eerste keer in Pamplona, dus al een paar weken geleden. Het jeukte heel erg en nog steeds zijn die bultjes nog niet verdwenen. Drie nachten geleden, in een mooi, modern en schoon hostal was het weer raak. Echter deze keer reageerde mijn lichaam heel heftig. Na de tweede nacht werd ik s'morgens wakker met een oog zo dik dat het dicht zat. En aan de andere kant mijn wang zo dik dat dat oog ook bijna dicht zat. Op mijn voorhoofd nek en armen zitten dikke bulten. Ze hebben gesmuld. Ik voelde me behoorlijk beroerd. Om zeven uur in de ochtend was ik al bij de dokter voor een cortisonen injectie. We zijn daarna gewoon weer op pad gegaan en gelukkig werkte de injectie erg goed. Nu, een dag verder, heb ik nog flinke bulten maar het leed is geleden. Het blijkt dus dat ik een heftige allergische reactie had op de wantsen. Ik hoop geen nieuwe ontmoetingen meer te hebben met die kleine zwarte beestjes.

1. Karin:
    25 mei 2018
    Help wat een heftige reactie zeg. Nee geen bedwantsen meer voor jou hoop ik! Liefs en prachtige foto van jou!
  2. Thera:
    25 mei 2018
    Lieve Corine, wat hebben die beestjes het goed gehad bij jou..... En ook... wat goed dat je alzo vroeg bij een arts terecht kon. ( en het leed grotendeels geleden is nu).
    Hoe kun je van te voren weten of er van die wantsen in de dekens zitten? Dit, om herhaling te voorkomen? Kun je ze zien lopen?
    En al met al.... zo moedig....loop je weer verder....
    Dank je wel nog voor je lieve berichtje bij het vorige verslag.
    Ik blijf maar vol verwondering lezen... je doet het echt heel goed!!!!
    Knuffel en liefs
    Ik kan geen fotootje plaatsen, anders zou t er een zijn met -tig duimpjes omhoog.
  3. Dietmar Schnöckel:
    26 mei 2018
    Hallo Corine, es erschreckte mich schon als ich deinen letzte Bericht las.Wanzen!!! Wie schrecklich. Ich habe nicht gedacht das so etwas heutzutage noch gibt. Dein Körper hat heftig darauf reagiert. Gut das dir vom Arzt schnell geholfen werden könnte. Mutig von dir das du trotzdem deinen Weg weitergehst. Ich drück dir die Daumen das so etwas nicht noch einmal passiert. Gehe deinen Weg mutig weiter bis zum Ende und geniesse alles was noch kommt. Liebe Grüsse, Diermar